T.C. MEB Programının Ütopya’da Uygulanma Prensipleri 


Hedefimiz çocuklarımızın sadece okul ve iş yaşamı için değil; kendi yaşamlarını kurmak için de gereksinim duydukları yetenekleri kazandırmaktır. Onların engin yeteneklerle donatılmasına yardımcı olmak için vizyonunu genişletmeyi, sosyal ilişkilerinin iyi olmasını, iletişim kurmasını, başkalarıyla beraber çalışabilmeyi başarmasını, teknolojiyi kullanabilmesini, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetisiyle birlikte, yorum ve analiz yapma becerisi edinmelerini sağlamak istiyoruz. T.C. MEB programımızı gerçekleştirirken bütün bunları üç temel tutum üzerine yerleştiriyoruz:

1- Okuldaki tüm yaşamı Maslow İhtiyaç Teorisine göre yapılandırmak

Ayrıntılı açıklama için Ütopya Tanıtım Broşürümüzü inceleyebilirsiniz,

2- Çocukların çocuklarla, çocukların büyüklerle, çocukların doğayla, çocukların toplumla iç içe olmasına olanak tanımak

Kişisel, sosyal ve duygusal gelişimleri açısından,

3- Düşünerek ve araştırarak bulmanın, yaşayarak öğrenmenin temel alınmasını sağlayan içerikteki etkinlikler ve çalışmalar sunmak

Zihinsel gelişim ve öğrenmelerinin kalıcı olması açısından

Örnek: Balıkların yaşamını öğrenmede üç farklı müfredat tavrı:

a. Öğretmen balığı anlatır, çocuklar dinler (Öğretmen merkezli öğretim),

b. Çocuklar kartondan balık yapar, internetten araştırır (Yaparak, yaşayarak öğrenme),

c. Çocukların balıklarla ilgili neler bildiğiyle başlanır. Öğrenmek istedikleri ve öğretilmesi gerekenler doğrultusunda aktiviteler hazırlanır. Örneğin, sınıf olarak okul dışı geziye gidilir, balık tutulur ya da balıkçıdan alınır, her bir öğrencimiz bir balık alarak sınıfta üzerinde çalışır, inceler; ayrıca balıkla ilgili daha fazla ne öğrenmek istiyorsa ICT ile araştırma yapabilir; arkadaşlarıyla paylaşma, bilgi değişimi yapar. (Deneyerek, yaşayarak, düşünerek ve sorgulayarak DERİN öğrenme)

Ütopya'nın benimsediği deneyerek, yaşayarak, düşünerek ve sorgulayarak DERİN öğrenme;

Bu yöntemin etkileri Ütopya’da öğrenmenin içselleşmesi ile; öğrencilerimizin analitik düşünmelerini geliştirerek; yaşları çok küçük olmasına rağmen, öğrendiklerini gerçek yaşama uyarlayabilme becerileriyle birlikte çok net görülmektedir.

MEB İlköğretim Programı’ndaki Zorunlu Dersler

T.C MEB İlköğretim Programı 1. sınıftan 8. sınıf dahil olmak üzere sekiz yıldır. Tüm dersler Türkçe olarak uygulanmaktadır. Haftada 40'ar dakikalık ders saatleri olarak 30 ders saatini kapsamaktadır.

MEB  İlköğretim Programı zorunlu ders ve ders saatlerini incelemek için TIKLAYINIZ

MEB İlköğretim Müfredat Programı tüm ilköğretim okullarında uygulanır.

Ütopya’da MEB Müfredat Programı, öğrencilerimizin analitik düşünmelerini sağlayacak bir yaklaşım olan “sorgulama yaparak, görerek, deneyerek, yaşayarak ve düşünerek DERİN öğrenme” ile uygulanarak, öğrenilmesi sağlanmaktadır.

Aşağıdaki bölümlerde Ütopya öğrencilerinin MEB İlköğretim Programı zorunlu derslerinin sınıf öğretmenleri tarafından paylaşılan açıklama ile birlikte uygulama örneklerini görebilirsiniz. 2011-2012 yılı itibariyle Ütopya’da 1-2-3-4-5-6-7 ve 8. Sınıflar bulunmaktadır. (Örnekler, 1ile 6. sınıf arası sınıflarının ders uygulamalarını kapsamaktadır)