T.C. MEB Programının Ütopya’da Uygulanma Prensipleri 


Hedefimiz çocuklarımızın sadece okul ve iş yaşamı için değil; kendi yaşamlarını kurmak için de gereksinim duydukları yetenekleri kazandırmaktır. Onların engin yeteneklerle donatılmasına yardımcı olmak için vizyonunu genişletmeyi, sosyal ilişkilerinin iyi olmasını, iletişim kurmasını, başkalarıyla beraber çalışabilmeyi başarmasını, teknolojiyi kullanabilmesini, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetisiyle birlikte, yorum ve analiz yapma becerisi edinmelerini sağlamak istiyoruz. T.C. MEB programımızı gerçekleştirirken bütün bunları üç temel tutum üzerine yerleştiriyoruz:

1- Okuldaki tüm yaşamı Maslow İhtiyaç Teorisine göre yapılandırmak

Ayrıntılı açıklama için Ütopya Tanıtım Broşürümüzü inceleyebilirsiniz,

2- Çocukların çocuklarla, çocukların büyüklerle, çocukların doğayla, çocukların toplumla iç içe olmasına olanak tanımak

Kişisel, sosyal ve duygusal gelişimleri açısından,

3- Düşünerek ve araştırarak bulmanın, yaşayarak öğrenmenin temel alınmasını sağlayan içerikteki etkinlikler ve çalışmalar sunmak

Zihinsel gelişim ve öğrenmelerinin kalıcı olması açısından

Örnek: Balıkların yaşamını öğrenmede üç farklı müfredat tavrı:

a. Öğretmen balığı anlatır, çocuklar dinler (Öğretmen merkezli öğretim),

b. Çocuklar kartondan balık yapar, internetten araştırır (Yaparak, yaşayarak öğrenme),

c. Çocukların balıklarla ilgili neler bildiğiyle başlanır. Öğrenmek istedikleri ve öğretilmesi gerekenler doğrultusunda aktiviteler hazırlanır. Örneğin, sınıf olarak okul dışı geziye gidilir, balık tutulur ya da balıkçıdan alınır. Her bir öğrencimiz bir balık alarak sınıfta üzerinde çalışır, inceler; ayrıca balıkla ilgili daha fazla ne öğrenmek istiyorsa ICT ile araştırma yapabilir ve arkadaşlarıyla paylaşarak bilgi değişimi yapar. (Deneyerek, yaşayarak, düşünerek ve sorgulayarak DERİN öğrenme)

Ütopya'nın benimsediği deneyerek, yaşayarak, düşünerek ve sorgulayarak DERİN öğrenme;

Bu yöntemin etkileri Ütopya’da öğrenmenin içselleşmesi ile; öğrencilerimizin analitik düşünmelerini geliştirerek; yaşları çok küçük olmasına rağmen, öğrendiklerini gerçek yaşama uyarlayabilme becerileriyle birlikte çok net görülmektedir.

MEB İlkokul ve Ortaokul Programındaki Zorunlu Dersler

T.C MEB İlkokul ve Ortaokul Programı 1. sınıftan 4. sınıfa İlkokul 4 yıl, 5. sınıftan 8. sınıfta 4 yıl Ortaokul şeklindedir. Tüm dersler Türkçe olarak uygulanmaktadır. Haftada 40'ar dakikalık ders saatleri olmak üzere 30 ders saatini kapsamaktadır.

MEB İlkokul ve Ortaokul Programı zorunlu ders ve ders saatlerini incelemek için TIKLAYINIZ

MEB İlkokul ve Ortaokul  Müfredat Programı tüm İlkokul ve Ortaokullarda uygulanır.

Ütopya’da MEB Müfredat Programı, öğrencilerimizin analitik düşünmelerini sağlayacak bir yaklaşım olan “sorgulama yaparak, görerek, deneyerek, yaşayarak ve düşünerek DERİN öğrenme” ile uygulanarak, öğrenilmesi sağlanmaktadır.